Kotlin Language Features Related to Null Handling

Any software engineer with a Java background would find the null handling features in the Kotlin language interesting. Let's summarize this topic with some examples. Nullable types: In Kotlin, types are non-nullable by default. If you want a variable to be able to hold a null value, you need to explicitly declare its type as nullable using the Type? syntax. For example, String? denotes a nullable string, while String represents a non-nullable string. Safe calls (?.): Kotlin introduces the safe call operator (?.) for handling nullable types. It allows you to safely invoke a method or access a property on a nullable object. If the object is null, the expression returns null instead of throwing a NullPointerException. Example: data class Person(val name: String, val age: Int, val address: String?) fun main() {     // Create a person with a nullable address     val person1 = Person("John Doe", 25, "123 Main Street")     val person2 = Person("Jane Doe", 30,...

Decorator Tasarım Kalıbını Hatırlayalım

Bir sınıfın gerçekleştirebileceği işlemleri arttırmak için türetmeden yararlanabiliriz. Fakat türetme (subclassing), birçok dilde derleme aşamasında yapılabilen bir özellik. İşte Decorator kalıbı, dinamik olarak bir sınıfa yeni görevler verebilmemizi sağlıyor. Burada yaptığımız şey, bir sınıfa değil de bir nesneye yeni işlevsellik kazandırmak oluyor.

Bu fikri daha iyi anlayabilmek için aşağıdaki basit örneğe bakalım:

public class Program {

    public static void main(String[] args) {

        new TextField().draw();

        TextField decoratedTextField = new TextField();

        new ColorDecorator(new BorderDecorator(decoratedTextField)).draw();
    }
}

public interface VisualComponent {
    void draw();
}

public class TextField implements VisualComponent {
    @Override
    public void draw() {
        System.out.println("TextField is drawn!");
    }
}

public class BorderDecorator implements VisualComponent {

    private VisualComponent visualComponent;

    public BorderDecorator(VisualComponent visualComponent) {
        this.visualComponent = visualComponent;
    }

    @Override
    public void draw() {
        System.out.println("Border is added!");
        visualComponent.draw();
    }
}

public class ColorDecorator implements VisualComponent {

    private VisualComponent visualComponent;

    public ColorDecorator(VisualComponent visualComponent) {
        this.visualComponent = visualComponent;
    }

    @Override
    public void draw() {
        System.out.println("Color is added!");

        visualComponent.draw();
    }
}

Burada TextField sınıfı derleme zamanında coloring ve bordering işlemlerinden habersiz. Fakat çalışma zamanında ColorDecorator ve BorderDecorator tarafından kendisine ek işler yaptırılmış oluyor. Burada sadece draw() işlemine bağımlı olan birçok VisualComponent oluşturabilirken, (örneğin ComboBox, TextArea vs..) bunların hiç haberdar olmadığı decorator sınıfları ile de ek özellikler kazandırabiliriz. Yine nesne yönelimli programlamanın en önemli kavramı olan "loose coupling" veya "isolation" fikri ile karşı karşıyayız. Gerçekten de coloring, bordering, scrolling gibi ayrıntılı işlemleri TextField sınıfının içinde yapabilirdik. Üstelik ComboBox, TextArea gibi sınıfların içinde de copy-paste yöntemi ile aynı şeyi yapabilirdik. Bu durumda hem kod tekrarı hem de "aşırı şişmiş sınıf" gibi sorunlar ile karşı karşıya kalırdık. Yazdığımız kod üzerinde yeni fonksiyonalite eklemek giderek zorlaşırdı. Yazılımı zamanında yetiştiremezdik, işten atılırdık ve kredi borcumuzu ödeyemediğimiz için evimiz ya da arabamız elimizden alınırdı. 




Comments

Popular posts from this blog

Trie Data Structure and Finding Patterns in a Collection of Words

Virtual Memory

NOTES ON COMPUTER ARCHITECTURE: Some important concepts in computer architecture